Chopperek avagy a technika művészete

2019. szeptember 20. 13:18 - neney

Gyártásba megy a Superveloce 800

Az MV Agusta tavaly novemberben mutatta meg kívánatos, retró stílusú tanulmányát, a Superveloce 800-at. Akkor is sejteni lehetett már, hogy hamarosan sorozatgyártásba kerül a sportgép, bár eredetileg 2019 második felére jósolták. Némi csúszással, de tényleg szériamodell lesz belőle.

A nagy bejelentést saját Instagram-oldalán tette meg az MV Agusta, akik röviden csak annyit lengettek be, hogy kielégítik a rajongók vágyakozását a Superveloce iránt, és dátumként 2020-at jelölték meg. A két óvatos teaserfotón az idomos gép nyergében egy nem kevésbé formás hölgyet láthatunk.

A Superveloce 800 egyébként a retró, vagy inkább neo-retró vonalat képviseli, műszakilag viszont leginkább egy F3 800-átirat. Ez azt jelenti, hogy a 70-es éveket idéző, szénszálas idomszett alatt háromhengeres, 798 köbcentis blokk rejlik, amely teljesíti az Euro 4-es normákat. Elöl fejre állított Marzocchi villát, hátul progresszív, állítható Sachs rugóstagot találunk. A fékeket a Brembo szállítja, a blokkolásgátló pedig a Bosch 9 Plus versenymóddal és egyéb okosságokkal ellátott változata.

Az persze még kérdés, hogy a motorvezérlésen, vagy egyéb területen módosítanak-e, de ha minden marad változatlan, akkor 148 lóerőt és 88 newtonméteres nyomatékot várhatunk a Superveloce 800-tól, súlyát pedig valahova 170 kiló környékére saccolhatjuk.

A gyártásra érett változatot minden bizonnyal az őszi EICMA szalonon már láthatjuk, legalábbis illene valamit mutatni, ha jövőre tényleg piacra akarják dobni a gépet. Arról, hogy mennyire lesz limitált a darabszám, és mennyibe kerülhet majd egy-egy példány, még nincs információ.

Szólj hozzá!
2019. szeptember 14. 10:09 - neney

Gyári képeken a legújabb Agusta

Az MV Agusta június elejére ígérte legújabb háromhengeres sportmotorja bemutatását. Az olasz motorgyártó be is tartotta ígéretét, hiszen kiadta az első hivatalos képeket és információkat az F3 800-ról.

A várakozásoknak megfelelően az újdonságba is a Brutale 800-ból megismert, 798 köbcentis háromhengeres blokkot szerelték, a korábbi 125 lóerő helyett azonban 148-at sikerült kipréselni belőle. Az olaszok ráadásul azt is elárulták, hogy az F3-at eredetileg is 800-asra tervezték, de végül úgy döntöttek, először a 675-öt dobják piacra.

A 173 kilogrammos száraz tömegű sportmotor megállításáról Brembo Monobloc fékrendszer gondoskodik, és az F3 675-ben bemutatott MVICS (Motor & Vehicle Integrated Control System) integrált motorvezérlési rendszert is megörökli az új F3-as.

Az MV Agusta nyolcszázasa elsősorban a Suzuki GSX-R 750 és a Ducati Superbike 848 vetélytársa lehet a piacon. Árban éppen e két motor között helyezkedik el, hiszen 13999 euróért (4,1 millió forint) kínálják majd – a Suzukitól 500 euróval drágább, a Ducatitól azonban közel 800 euróval olcsóbb lesz.

Szólj hozzá!
2019. szeptember 08. 09:14 - neney

Ötszáz alá menne a Harley

Minden jelenleginél kisebb hengerűrtartalmú gépen dolgozik a Harley-Davidson. Ez is szerepel ugyanis azok között a tervek között, amelyek a további terjeszkedés és az ázsiai piacon való komolyabb jelenlét kulcsai lehetnek. Korábban arról is szóltak a hírek, hogy ennek érdekében indiai együttműködő partnert keresnek.

2017-harley-davidson-street-500-buyers-guide-3

Azt egyelőre nem tudni, megvan-e már a partner, azt mindenesetre megerősítették, hogy valóban dolgoznak egy 500 köbcenti alatti motorkerékpáron. A bemutatását 2020-ra saccolják. Harley-s mércével mérve kis köbcentis gépük egyébként is van már: a 750-es Street Rod, valamint az indiai piacon a Street 500 és 750. Vélhetően az utóbbiak alapjait használják majd az újdonsághoz is.

Szólj hozzá!
2019. szeptember 02. 08:12 - neney

MV Agusta amely 50 milliót ért

Közel ötvenmillió forintnak megfelelő összegért talált gazdára egy MV Agusta Brutale 800 RR LH44. A Lewis Hamilton nevével fémjelzett limitált kiadású gépről van szó, amelynek egyébként is közel nyolcmillió forint az alapára, most azonban nemes cél hajtotta még feljebb az összeget.

mv-agusta-brutale-800-rr-lh44

A 144 darabos limitált széria negyvennegyedik darabját a Cannes-ban megrendezett Amfar-gálán árverezték el, az aukción maga Hamilton is részt vett. Az AIDS-szel kapcsolatos kutatások támogatására életre hívott Amfar alapítvány 26 éve dolgozik a jó ügyért. Azóta mintegy 220 millió dollárt, vagyis 64 milliárd forintot gyűjtöttek össze, ehhez adódott most hozzá az Agusta ára.

A Brutale 800 RR LH44 egyébként egy elég kívánatos, háromhengeres, nyolcszázas naked bike 140 lóerővel és 87 newtonméteres csúcsnyomatékkal. A 144 darabos limitált széria példányait Lewis Hamiltonnal, a Formula-1 ötszörös világbajnokával közösen tervezték meg, legalábbis ami a dizájnt illeti. Így színeiben ugyanúgy a vörös és a fekete a meghatározó, mint az F4 LH44-es változatán.

Szólj hozzá!
Chopperek avagy a technika művészete