Első teleszkópolajat akarok cserélni a motoromon (XJ600), állítólag nem elég egy olajcsere, sok leülepedett kosz lehet benne, főleg hat év használat után. Hogy ne a végleges csereolajjal tisztítsam és úsztassam fel a koszt a szimmering károsodására, mivel érdemes járni egy kicsit vele tisztítási céllal? Motorolaj nem tesz kárt benne? Gázolaj jó erre, vagy brigéciol? Köszi!

Szétszedve az igazi a tisztítás

A probléma nem a leüllepedett kosz, hanem a szelepelés: a lemezek közé beszorult kosz megváltoztatja a szelepelés olajjal szembeni ellenállását, tehát a csillapítást teszi tönkre. Sajnos ezek a nemkívánatos anyagok sokszor fémek, kopadékok, amit nagyon nehéz kimosni szétszedés nélkül.

Semmiképpen nem javasolom semmilyen más folyadék, olaj, tisztítószer használatát, mint a belevaló olajat, mert nem lehet leereszteni maradék nélkül a mosófolyadékot, aztán pedig elegyet képezve az olajjal megváltoztathatja annak tulajdonságait, pl. a habzásgátló adalékait tönkreteszi.

Nem sok értelmét látom az általad vázolt szétszedés nélküli átmosásnak, pláne utcai motornál, hatéves távlatban. De ha mégis, akkor csak azonos olajjal, eggyel több olajcsere, ez biztos kihoz valamit, és biztos nem okoz egyéb problémákat. Mosófolyadékot, és egyéb öblítőanyagot csak akkor, ha utána szétszedés és teljes tisztítás következik - ez egyébként a legjobb eljárás.

A bejegyzés trackback címe:

https://chopper.blog.hu/api/trackback/id/tr6813811208

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.