A magyar rendszer köbcenti-kategóriák alapján határozza meg, mennyit kell fizetnünk a robogók és motorkerékpárok forgalomba helyezésekor. A motoros regisztrációs adó nevetségesen magas, mert például egy új 125 köbcentis gép után 95 ezer forintot kell fizetnünk, annyit, mint egy ezerhatszáz köbcenti körüli autóért.

Pont oda tették az élénkzöld műanyagpanelt, ahol egy rendes robogó matt fekete, hogy ne látszódjon rajta a kosz

Az autók adóját két éve alaposan csökkentették, a motorokét azonban elfelejtették, vagy tojnak rá. A Nemzetgazdasági Minisztérium az utóbbi két alkalommal mindig azzal magyarázta a jelenlegi helyzetet, hogy a motorkerékpár-piac mérete nem indokolja az adó csökkentését. Nyugalom, szerintem sincs logika a válaszban, nem csak önök nem értik. Az alábbiakban a Nemzeti Adó- és Vámhivatal magyarázatát olvashatják arra a kérdésre, hogy mennyi adót kell fizetnünk egy rendszám-köteles villanyrobogó után. A villanyrobogó nulla köbcentis, mégis van rá adó, a villanyautókra nincs. Nem a 20 ezer forint fáj, inkább az elv. Lehet, hogy írok egy levelet a minisztériumnak.

válasz:

Megkeresésében foglalt kérdései tekintetében válaszunkat az alábbiakban összegezzük.

Fontos tisztázni, hogy a megkeresésben szereplő elektromos meghajtású robogó motorkerékpárnak vagy segédmotoros kerékpárnak minősül-e. A közúti közlekedés szabályairól 1/1975. (II. 5.) KPM-BM együttes rendelet (a továbbiakban: KRESZ) a jármű teljesítménye alapján különbözteti meg a motorkerékpárt és a segédmotoros kerékpárt. A KRESZ alapján a megkeresésben szereplő elektromos meghajtású robogó a teljesítménye alapján motorkerékpárnak minősül. A közúti közlekedésről szóló 1988. évi I. törvény rendelkezései szerint a motorkerékpárnak a forgalomba helyezése előtt közlekedési hatósági vizsgálaton kell megfelelnie, továbbá a hatósági engedély és jelzés kiadása előtt kötelező gépjármű-felelősségbiztosítás fedezetével kell rendelkeznie és a regisztrációs adót is meg kell fizetni.

A regisztrációs adóról szóló 2003. évi CX. törvény (a továbbiakban: Rega tv.) Mellékletének I. rész 2.

táblázatában a motorkerékpárok adótétele a hengerűrtartalomtól függ. A közlekedési hatósági vizsgálaton az elektromos motorkerékpárok Jármű Műszaki Adatlapján a hengerűrtartalomra vonatkozó rovat nem kerül kitöltésre, mivel a motorkerékpár hengerűrtartalma 0 cm3, így az elektromos motorkerékpárokra vonatkozóan az említett táblázatban szereplő 1. adókategória alapján kell megállapítani az adót, még akkor is, ha a jármű hengerűrtartalma 0 cm3.

Ebből következően az elektromos motorkerékpárokra alkalmazandó adótétel a motorkerékpárokra vonatkozó legkisebb adótétel, azaz 20.000,-Ft/db.

Az avultatást – amennyiben annak feltételei fennállnak – értelemszerűen ebben az esetben is alkalmazni kell.

Tisztelettel:

Suller György Attila

A bejegyzés trackback címe:

https://chopper.blog.hu/api/trackback/id/tr7213711976

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.