Hobbiendurót félmillióból

2018.02.08. 10:14

Tisztelt Szerkesztők!

Harmadik motornak, hobbi célra keresek terepmotort. Soha életemben nem endúróztam (ha nem számítom amikor gyerekkoromban Pannoniával motoroztam a földutakon), viszont múlt héten kipróbáltam egy 250-es négyütemű krosszmotort, és kicsit beszippantott a téma.

Amikben gondolkodom: Suzuki DR350 és DR-Z400. Teljesítményben 30-40 lóerő elég, de legyen könnyű a súlya. Mindenképpen négyüteműt szeretnék, lehetőleg nem üzemórásat, okmányokkal rendelkezőt. Nem akarom utánfutón hurcibálni, és akkor már munkába járásra is használnám rossz idő esetén.

Kb. 500 000 lenne a keret. A korábbi tanácsokból hajlanék a DR350 felé, de nehéz papírost találni, illetve eléggé öregek, DR-Z is van papír nélkül, sokkal fiatalabb, nem sokkal többért.

DR-Z-nél mikre kell figyelni vásárláskor? Esetleg valami más típust tudna ajánlani, ami megfelel ezen kritériumoknak?

DR-Z400

Kedves Kérdező!

Sajnos a félmillió az a keret, amiből papírosat és jót DR350-ből lehet találni. Ha rám hallgatsz, megfizeted az önindítós változat felárát (DR350SE), mert ezeket általában elég nehéz berúgni, pláne, ha nincs tökéletesen beállítva a szelephézag és a karbi. A DR350 ideális hobbienduró, nagyon szerethető motor, és eladni is könnyű lesz. Kicsit elszálltak az árak, de a keretedbe bele kell férnie. Azért mondom, hogy csak kicsit szálltak el az árak, mert a DR-Z-nél viszont nagyon.

Szerintem indokolatlanul drága lett, félmillióért legfeljebb papírok nélküli roncsot kapni. Enduróból volt DR-Z400E és DR-Z400S, az előbbi volt a sportváltozat, az utóbbi a hobbi, mivel te nem szeretnél üzemórás motort, marad az S - az 400E-k üzemórásak. Nem véletlenül, sok mindent módosítottak rajta, hogy meglegyen az a plusz 10 lóerő, illetve olyasmiket lehagytak róla, amik nem szükségesek közútra.

Az S-en rendes fényszóró és zárófény van, van rajta tükör, irányjelző, a tank fémből készült, rövidebb a rugóútja, van ventillátor a hűtőn, illetve van rendes váznyúlványa, így lehet rajta utast vagy csomagot szállítani, valamint hosszabbak az áttételei és kényelmesebb az ülése. Más a kipufogója (az E rohadt hangos), más a kompresszió a hengerben, más a vezérlés, szóval van különbség. Az E cserébe könnyebb, erősebb, a küllők vastagabbak, de szerintem ha használnád normálisan is, akkor az S az igaz út, legfeljebb teszel rá egyel kisebb első és valamivel nagyobb hátsó lánckereket.

A DR-Z400 nagyon megbízható, strapabíró motor, amelynek a legfőbb ellensége a tulajdonos. A legegyszerűbben úgy lehet tönkretenni, ha nem pucolják és kenik rendszeresen a légszűrőszivacsot - olyankor bejut a homok a hengerbe, és lekoptatja a nicasil bevonatot - onnantól a henger kuka. Pedig a pucolás és kenés nem nagy macera, még szerszám sem kell hozzá, mert a fedél gyorszáras. Egyedül azt kell figyelned, hogy az előző tulajdonosok mit rontottak el.

Ha megvetted, érdemes a blokk vékony magnéziumdeknijeire karbon védőelemet tenni, mert esésnél a fékpedál vagy a váltó be tudja szakítani a vékony anyagot - márpedig terepezésnél az esés mindig benne van a pakliban.

TTR600

Igazán nagy megfejtést sajnos nem tudok, a Yamaha WR426 és WR450 egyaránt nagyon jók, de drágák, a Yamaha TTR250 szerintem zseniális, de drága és ritka, illetve a régi TT350 szerintem konstrukcióban messze elmarad a DR350-től. Érdemes lehet körülnézned a TT/TTR600-ak között, azok ugyan valamivel nehezebbek, de még elég jók, pláne, ha sikerül kifognod egy Belgardát, illetve az E és RE kiviteleket az önindító miatt. Érdemes még szétnézned a Honda XR400-ak között, bár azok mintha mostanában ritkák lennének.

Üdv:

Szerkesztőség

A bejegyzés trackback címe:

https://chopper.blog.hu/api/trackback/id/tr1513655244

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.