Az elektronika és a hajtáslánc hibája miatt hív vissza a Suzuki 3100 GSX-R1000-et, ugyanis egyesből kettesbe váltva az érintett darabokon elszakadhat a lánc. Ehhez elég speciális helyzet kell: eleve csak a gyorsváltóval szerelt példányokat érinti, amelyeknél ha egyesben kiforgatva nem sikerül átrúgni kettesbe (ehhez elég szerencsétlennek kell lenni), az üresbe kerülő motornak hirtelen nagyon magasra ugrik a fordulatszáma, és ha olyankor második nekifutásra a motoros beszúrja a kettest,  akkor a hirtelen fellépő erő megnyújthatja, sőt, el is tépheti a láncot.

A probléma először a francia piacon jelentkezett, és ott is lett belőle először ügy, majd további országokban is előfordult hasonló eset (a legtöbb az Egyesült Államokban, ott összesen kettő). A Suzukinál megvizsgálták a jelenséget, és a gyorsváltó vezérlésében találtak hibát.

A Suzuki értesíti az érintett motorok tulajdonosait, és ingyen frissítik a szoftverét, illetve szükség esetén láncot és lánckereket is cserélnek. Ha valakinek itthon nem regisztrált motorja van - pl. szürkeimportos pályamotor -, érdemes felhívnia egy márkaszervizt az alvázszámmal.

A bejegyzés trackback címe:

https://chopper.blog.hu/api/trackback/id/tr7213617038

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.